Egymilliárd euróval száll be a Porsche az elektromos autók versenyébe

Porsche Mission E koncepcióautó

A Porsche egymilliárd euró körüli összegért eddigi legnagyobb üzemét építi fel, ahol a társaság elektromos meghajtású sportautókat gyárt majd.

A Volkswagen-csoporthoz tartozó márka több mint ezer munkahelyet teremt központjában, a németországi Zuffenhausenben, ahol egy új festő- és egy új összeszerelőüzemet is létrehoznak az elektromos meghajtású Mission E modellek gyártására – közölte pénteken a Porsche.

A Reuters jelentése szerint a  “zöld” befektetés a Porsche válasza a VW csoport egyre erőteljesebb elkötelezettségére az elektromos megoldások iránt, amivel a csoport a közelmúlt emissziós botrányát igyekszik feledtetni.

A VW tájékoztatása szerint a Phaeton következő generációja már elektromos lesz, és a tervek szerint az MQB moduláris keresztmotoros platformot még jobban kiterjeszthetik. (Korábban a VW-csoport a Volkswagen, az Audi, a Skoda és a Seat márkáinál alkalmazta a rugalmas járműkonstrukciós architektúrát – a szerk.). A csoport mindazonáltal egyre inkább a hosszú hatótávolságú, plug-in hibrid és teljes elektromos meghajtású járművekre fókuszálna a jövőben.

Elemzők szerint a VW kibocsátási értékekkel való trükközése a dízeljárművek gyártásának egészére árnyékot vethet.  (A napokban a német autóipar kiállt a dízelüzemű motorok alkalmazása mellett, erről cikkünk itt olvasható – a szerk.)

A Porsche Mission E modell várhatóan az évtized végén kerül piacra: a több mint hatszáz lóerős járgány mintegy ötszáz kilométert lesz képes megtenni egyetlen töltéssel.

Wolfgang Porsche, a cég elnöke szerint a bejelentéssel a márka jövőjéről akartak üzenni. Az igazgatóság döntése szerint mintegy hétszázmillió eurót Zuffenhausenben költenek el a meglévő gyártóközpont kibővítésére, további háromszázmilliót pedig a Porsche weissachi fejlesztőközpontjában fektetnek majd be.

Leave a Comment